Operation av halsmandlar + polyp

Dag 1.
 
Igår alltså.
 
Jag och mamma for och till Nacka och väntade på att bli inkallade. Istället blir det bara jag som blir inkallad och blir sövd direkt.
Det var en konstig känsla! Fick först något i armen sen lustgas(?) så jag somnade.
 
Vaknade med världens smärtor så tårarna bara rann och jag tror att jag bara ropade efter mamma.
Fick mer tabletter och smärtstillande än vad man ska få för jag hade så ont.
 
Det är en konstig smärta, som en jävligt illa halsfluff.
 
Vi lämnade Nacka vid två och jag skulle få ta tabletter igen vid tre så vi gasade mot Apoteket. Dock var det världens köer så klockan hann bli fyra så smärtorna... jag kan inte ens beskriva dom.
 
Satt i bilen vid Apoteket och försökte få i mig brustabletterna, men jag hade så himla mycket saliv så satt och försökte spotta ut det och det var som att spotta gelé.
Efter 20 minuter så hade jag fått ner all brustabletter.
 
Hem och lägga sig i soffan och försöka få i mig glass. Då märker jag att dom har nog spänt upp min mun så det svider som att läpparna gått sönder så får sitta med carmex och äta glass.
 
På kvällen vid tio gick det bättre att svälja för då hade inte medicinen gått ut helt än så det gick ok.
 
Kunde duscha och gå och lägga mig.
Så länge jag inte sväljer så känns det helt OK pga all medicin.
 
Nu börjar dag två..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback