MYSTERIET, LÖST?

Ni som känner mig, ni vet att jag lider av enorma smärtor vid min kvinnliga period (för att säga det lite smakligare). Mysteriet kan vara löst. Det finns en kronisk sjukdom som var tionde kvinna har. Vilket består av enorma smärtor.

'"Ordet endometrios kommer ifrån de grekiska orden endo (invändig), metro (livmoder), osis (sjukdom)."

Så, endometrios är det jag troligtvis lider av. Sjukt. Men skönt att veta varför jag får så fruktansvärt ont.

"Endometrios är en godartad sjukdom som inte leder till döden men den leder ofta till svåra livslånga smärtor. Vecka 10 varje år är den internationella endometriosveckan då det anordnas föreställningar."

YES! En vecka med föreställningar! Nästa vecka då? Fest för mig? Någon?

Kommentarer
Postat av: Camilla

:( jag är på! du kan få en moderkaka av mig <3

Postat av: Jessica

jordgubbsshots? finns det? för att.. representera mitt.. blod haha.. värt!

2010-03-06 @ 17:53:31
Postat av: Stora syster

Du kan få en stoooooor stark grogg me tranbärsjuice från mej ;) som symbol för blodet ;) barskåpet mitt e ju välfyllt nu efter min kryss !!

Men inget kul att läsa va du kanske lider av,bara hoppas det finns ngn med som kanske dämpar smärtan lite.. Puss på örat

2010-03-08 @ 15:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback