till en, eller alla

Vem det här är till. Är nog rätt tydligt.
Fast, det är inte menat till dig egentligen. Så du vet. Men handlingen är.

Den jobbiga frågan är, får man bli arg om någon framhäver saker om en som ett problem och sedan går till en annan med värre problem?

Det är inte ens det jobbiga. Det jobbiga är, att bli bortvald. Att bli som ett andrahandsval. Att höra någon att säga, att man går före. Men sedan göra tvärtom.

Är det okej? Annika tycker att det är dumt att välja bort någon, som man förklarat att den går före.

Jag tycker det med. Men. Jag känner även, att, det kanske är värt det. Det andra valet kanske gynnar bättre i längden. Jag kanske är som en tröja. Kul när man finner den. Man vill vara med den dom första dagarna hela tiden för att den är så, ny, sprudlande intressant. Men sen, efter ett tag så är inte den där tröjan speciellt kul.

Man hänger in den i garderoben, som ett andrahandsval. För dom dagarna, sina nya fina tröjor är otillgängliga.


Är jag, en tröja? För dig? (Nu, relaterades det till dig).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback