mitt hjärta gråter

Idag ska jag åka till min gammelmormors grav. Jag har redan gråtit flera gånger inatt. Kan inte somna. Kan inte ens tänka på att sova. Jag vill bara åka dit. Träffa mormor och morfar. Vara bland mina fina människor.

Det känns som att mitt hjärta gråter. Kvider. Ont.
Saknaden är skärande i mitt huvud av alla minnen.
Gråter gråter tänker, inget kommer någonsin tillbaka.

Men jag är evigt tacksam för minnena. Om man skulle kunna filma sina minnen skulle jag gjort det utan tvekan. Hur mycket det än kostade. Dom är värda alla pengar i världen.

Ge mig tillbaka min glädje.
Vill inte dränkas i sämre dagar.
Förgyll, förgyll mina dagar med glädje.
Inte mera gråta eller må dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback